ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА У МИНИСТАРСТВУ ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

 

            На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, 79/2005, 81/2005 - испр, 83/2005 - испр., 64/2007, 67/2007 - испр., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020, 142/22 и 13/2025 – oдлука УС и 19/2025 ) и члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/2019 и 67/21) Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број 112-5216/2025 од 10. јуна 2025.год.,  Министарство заштите животне средине оглашава

 

ЈАВНИ КОНКУРС 

ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ 

РАДНИХ МЕСТА У МИНИСТАРСТВУ ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

            Орган у коме се раднo местo попуњава:

            Министарство заштите животне средине, Београд, Немањина бр. 22-26.

            II Раднa местa којa се попуњавaју: 

1.   Радно место за подршку процени утицаја на животну средину индустријских и инфраструктурних објеката и радова, Одсек за процену утицаја пројеката и активности на животну средину,Одељење за процену утицаја на животну средину

Сектор за управљање животном срединому звању  саветник, 1 извршилац;  

Опис послова: Спроводи процедуре студија о процени утицаја пројеката и активности на животну средину; припрема решења о потреби израде студије о процени утицаја; припрема решења о одређивању обима и садржаја студије о процени утицаја на животну средину;  учествује на јавној расправи и презентацији студије о процене утицаја на животну средину; обавља стручне послове везане за сарадњу са суседним државама у поступку спровођења процедуре процене утицаја пројеката и активности у прекограничном контексту; припрема решења на студије о процене утицаја на животну средину; учествује у сарадњи са европским организацијама и  институцијама у области процена утицаја пројеката и активности на животну средину; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно- научног поља природно-математичких или техничко-технолошких наука или друштвено-хуманистичких наука  на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету,положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 3 године, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

            Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

Образац за пријаву на јавни конкурс можете преузети ОВДЕ.

2Радно место за издавање услова заштите природеОдсек за издавање услова заштите природеОдељење за заштићена подручја, геодиверзитет, еколошку мрежу и издавање услова заштите природеСектор за заштиту природе, у звању   саветник, 1 извршилац;  

Опис послова: Обавља аналитичке послове у поступку утврђивања услова заштите природе и заштићених природних добара и предела у просторним и урбанистичким плановима, пројектној документацији, основама и програмима управљања природним ресурсима у рударству, енергетици, саобраћају, водопривреди, пољопривреди, шумарству, ловству, рибарству, туризму и другим делатностима од утицаја на природу; припрема решења о условима заштите природе за планове, основе, програме, пројекте, радове и активности, који се планирају у националним парковима и заштићеним подручјима I и II категорије које проглашава Влада; издаје акт о условима заштите природе у складу са законом; припрема мишљење о испуњености услова заштите природе у складу са законом; учествује у сарадњи са другим министарствима, другим републичким органима и организацијама, покрајинским органима и органима јединица локалне самоуправе у области заштитие природе; обавља и друге послове по налогу руководиоца групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

Образац за пријаву на јавни конкурс можете преузети ОВДЕ

3. Радно место за издавање дозвола за сакупљање, коришћење и промет заштићених врста дивље флоре и фауне, Одсек за заштиту и очување дивљих врста, Одељење за биодиверзитет, Сектор за заштиту природе, у звању  саветник, 1 извршилац;  

Опис послова: Прати режим заштите и одрживог коришћења дивљих врста флоре и фауне; припрема документацију за рад комисије за спровођење конкурса за издавање дозвола за сакупљање заштићених врста дивље флоре и фауне и учествује у раду комисије; учествује у припреми предлога конкурса и ценовника за сакупљање дивље флоре, фауне и гљива за текућу годину; израђује дозволе за сакупљање, увоз /извоз заштићених врста дивље флоре, фауне и гљива; даје мишљења о примени прописа физичким и правним лицима; предузима управне радње у решавању по захтевима предузећа, предузетника и физичких лица; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

Образац за пријаву на јавни конкурс можете преузети ОВДЕ

4. Радно место за поступање са флуорованим гасовима са ефектом стаклене баште, 

Група за заштиту озонског омотача, Одељење за заштиту ваздуха и озонског омотача,  Сектор за управљање квалитетом ваздуха, буком и сарадњу са цивилним друштвом, у звању  саветник, 1 извршилац;  

Опис послова: Припрема дозволе за увоз и извоз флуорованих гасова са ефектом стаклене баште као и производа и/или опреме који садржи флуорване гасове са ефектом стаклене баште; припрема одговоре за правна лица и предузетнике из области поступања са флуорoваним гасовима са ефектом стаклене баште; учествује у праћењу и реализацији програма међународне сарадње у области заштите озонског омотача; припрема информација из области заштите озонског омотача за интернет страницу Министарства и неопходне податке за извештаје; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из из научне односно стручне области у оквиру образовно научног поља природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 3 године, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

Образац за пријаву на јавни конкурс можете преузети ОВДЕ

5. Радно место Републички инспектор за праћење и спровођење мера превентивног деловања у области заштите животне средине и посебних токова отпада, Одсек за посебне токове отпада, Одељење за посебне токове отпада и праћење мера превентивног деловања у јединицама локалне самоуправе из области заштите животне средине, Сектор за надзор и превентивно деловање у животној средини, у звању   саветник, 1 извршилац;  

Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање у области посебних токова отпада поступа по представкама и извештава подносиоца о предузетим радњама и мерама и даје обавештења странкама; подноси пријаве надлежним органима у складу са својим овлашћењима; води евиденције и поступке о извршеним инспекцијским надзорима; пружа стручну и саветодавну помоћ надзираном субјекту и анализира извештаје о самопровери и самопроцени надзираних субјеката; прати примену прописа и стање из делокруга рада инспекције и израђује анализе и извештаје; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, положен испит за инспектора, најмање 3 година радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

Образац за пријаву на јавни конкурс можете преузети ОВДЕ.

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:

Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна су сва радна места и избор кандидата се врши на основу провере компетенција.

Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом. 

У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази. 

Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.

Провера општих функционалних компетенција за извршилачко радно место: 

„Организација и рад државних органа Републике Србије“ - провераваће се путем  теста (писано),

„Дигитална писменост“ – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару),

„Пословна комуникација“ – провераваће се путем симулације (писано).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и и табела, табеларне калкулације), ако кандидат  поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.

Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

Провера посебних функционалних компетенција:

Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:

1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада  - стручно – оперативни послови (  методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) провераваће се путем симулације писано.

2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа ( Закон о   процени утицаја на животну средину) провераваће се путем симулације писано.

3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – прописи из делокруга радног места ( Закон о   општем управном поступку) провераваће се путем симулације писано.

За радно место под редним бројем 2:

1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада  - стручно – оперативни послови (  технике обраде и израде прегледа података) провераваће се путем симулације писано.

2. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада  - управно-правни послови (  општи управни поступак ) провераваће се путем симулације писано.

3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа ( Закон о   заштити природе и Закон о националним парковима) провераваће се путем симулације писано.

За радно место под редним бројем 3:

1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада  - стручно – оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) провераваће се путем симулације писано.

2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о стављању под контролу коришћења и промета дивље флоре и  фауне) провераваће се путем симулације писано.

3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о   општем управном поступку) провераваће се путем симулације писано.

За радно место под редним бројем 4:

1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада  - стручно – оперативни послови ( методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) провераваће се путем симулације писано.

2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа ( Закон о заштити ваздуха ) провераваће се путем симулације писано.

3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – прописи из делокруга радног места ( Закон о   општем управном поступку) провераваће се путем симулације писано.

За радно место под редним бројем 5:

1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада  - Инспекцијски послови (  поступак инспекцијског надзора и методе анализе ризика ) провераваће се путем симулације писано.

2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (  Закон о управљању отпадом, Закон о инспекцијском надзору ) провераваће се путем симулације писано.

3. Посебна функционална компетенција за одређено радно место – Возачка дозвола – „Б“ категорије ( провераваће се увидом у  оверену копију возачке дозволе)

      Напомена : кандидати су дужни да  оверену копију  возачке дозволе доставе

      уз пријавни образац. 

             Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних комптенција могу се наћи на сајту Министарства заштите животне средине, www.ekologija.gov.rs.

Провера понашајних компетенција за извршилачкo раднo местo:

Понашајне компетенције за раднo местo (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

Интервју са Конкурсном комисијом за извршилачкo раднo местo:

Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).

            IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Министарства заштите животне средине, ул. Омладинских бригада 1, 11000 Београд  са назнаком За јавни конкурс

            VЛице задужено за давање обавештења о конкурсу: Оливера Бакић Златковић, телефон: 011/ 3132-571, од 9:00 до 13:00 часова.

            VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је кандидат пунолетан; да кандидату раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

            VII Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 (осам) дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

            VIII Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства заштите животне средине или у штампаној верзији на писарници Министарства заштите животне средине, Београд, Омладинских бригада 1, Београд. Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. 

Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријаве''.

IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима из којих се види на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено искуство).

Напомена: Пример правилно попуњене потврде од послодавца може се погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Предаја докумената.” У оквиру корака “Предаја докумената” можете преузети шаблон потврде коју послодавац може да попуни.

Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је нераспоређен. Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

Напомена: 
            Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16 и 95/18 - др. пропис) прописано је, између осталог, да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то непходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницима садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.

            Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да кандидат у делу  Изјава* у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

X Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.

Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на наведену адресу Министарства.

            Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову о дужини радног искуства у струци из радних места на која конкуришу. 

XI Врста радног односа: радни однос на неодређено време.

Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу, подлежу пробном раду од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита за рад у државним органима примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада. 

Чланом 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. 

XII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку:

Са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 20.  октобра   2025. године, о чему ће кандидати бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.

Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства заштите животне средине, СИВ 3, Нови Београд, Омладинских бригада  бр. 1.

 Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или е-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве. 

            Напомене:

            Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовала министарка заштите животне средине.

            Овај конкурс објављује се на интернет презентацији Министарства заштите животне средине (www.ekologija.gov.rsи на огласној табли Министарства заштите животне средине, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: (www.suk.gov.rs), на порталу e-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

            Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.